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Magic of liquid crystal glass LCG (Liquid Crystal Glass),

Developed by the company of Dietlin, has unique characteristics and revolutionary potential for use at luxury exhibitions. Although intended primarily for the watch industry and jewellery sector, this protective glass is actually able to be darkened and lightened over a preset surface. It comprises 45 different zones each of which can be controlled individually by a system of independent sequencers. Hence a logo, a panel or a window can be made to appear and disappear in positive or negative at the user’s request or by programming. All this can be done without any electronic system being visible, nor borders, nor frames which means that the ergonomics and design of this concept are perfect! At the same time, the sequencer can also control the lighting system in perfect harmony with the glass. Quite apart from allowing an infinite number of settings for the products presented in the showcase and the immediate identification of the brand or specific nature of the product, LCG glass also has a protective function, by shielding the products from view at certain times (night, closing of the exhibition, appearance of a product at a given time). Liquid Crystal Glass was for the first time revealed at the BaselWorld Watch Fair 2008. An out and out success according to Xavier Dietlin, Manager of the Company. #lcg #liquidcrystalglass #crystalglass #transparentscreen #hublot #vendome #madison

La magie du verre à cristaux liquides.

Le verre LCG (Liquid Crystal Glass), développé par la société Dietlin, possède des caractéristiques uniques et un potentiel révolutionnaire dans le domaine des expositions de luxe Prioritairement destiné au secteur de l’horlogerie et de la bijouterie, ce verre de protection est en effet capable de s’obscurcir et de s’éclaircir sur une surface prédéfinie. Il comporte ainsi 45 zones différentes; chacune étant pilotée individuellement par un système de séquenceurs indépendants. A la demande de l’utilisateur, ou grâce à une programmation, il est donc possible de faire apparaître et disparaître un logo, un volet ou une fenêtre, en positif ou négatif. Le tout sans que ne soit apparent aucun système électronique, ni bordure, ni cadre; ce qui confère à ce concept une ergonomie et un design parfaits! Parallèlement, le séquenceur peut également piloter le système d’éclairage en parfaite harmonie avec le verre. Outre la mise en scène infinie des produits présentés sous vitrine et l’identification immédiate de la marque ou de la spécificité du produit qu’il permet, le verre LCG a également une fonction de protection, en mettant les produits à l’abri des regards à un certain moment (nuit, fermeture de l’exposition, apparition d’un produit à une heure précise). Le Liquid Crystal Glass a été dévoilé en première mondiale lors du salon de l’horlogerie BaselWorld 2008 : un franc succès selon Xavier Dietlin, directeur de la société. #lcg #verrecrystauxliquide #crystauxliquide #ecrantransparent #hublot

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