the "CARROUSEL"
The main idea behind this design is based on the old advertising glasses invented in the Seventies. The user looks through the viewer and sees an image. He closes his eyes, then opens them again and sees a different image.
This new system involves several features:
Interactivity : The customer interacts directly with the showcase by a simple movement of the hand.
Animation : All brands or stores offer a static presentation of their products. Visitors soon grow bored and view the items without any element of surprise. The "Carousel" gives showcases a touch of innovation and dynamism.
Surprise Effect : There is no magic in seeing all the products at a single sweep of the eye. Thanks to the "Carousel", the surprise effect is guaranteed. Profusion without Confusion : The products can be grouped by family, brand or function. They are visible both inside the shop and out. Certain configurations offer an viewing angle of 360°.
Accessorising : The decoration of the niches can change over time (various colour light filters, etc.)
Installing/Removing : The "Carousel" allows for the simple and fast installation of products from within the shop.
Security : The products are distributed in the various niches of the "Carousel". A burglar would have to break each niche, one after the other – a long and complicated operation.
The "Carousel" system was developed in collaboration with Chronopassion (Paris) and l’Heure AscH (Geneva), which have the exclusive rights for France and Switzerland respectively.
Chronopassion, rue Saint-Honoré in Paris (founded and managed by Laurent Picciotto) #picciotto #chronopassion #carrousel #rotativedisplay
L’Heure AscH, rue de la Cité in Geneva (founded and managed by Denis Asch) #lheureasch #denisasch #carrousel #rotativedisplay
>Press release (english) >>>link
le « CARROUSEL »
L’axe principal de ce concept est basé sur les anciennes lunettes publicitaires inventées dans les années 70. L’utilisateur regarde dans l’objectif et voit une image. Il ferme les yeux, puis les ouvre et c’est une autre image qui apparaît.
Ce nouveau concept repose sur plusieurs axes de développement :
Interactivité : Le client interagit directement sur la vitrine d’un simple geste de la main.
Animation : Toutes les marques, ou magasins, proposent une présentation statique de leurs produits. Les visiteurs s'ennuient rapidement et découvrent les produits sans surprise. Le « Carrousel » apporte nouveauté et dynamisme dans les vitrines.
Effet de Surprise : Embrasser tous les produits d’un seul regard manque de magie. Grâce au « Carrousel » : l’effet de surprise est garanti.
Profusion sans Confusion : Les produits peuvent être regroupés par famille, par marque ou par fonction. Ils sont visibles aussi bien de l’extérieur que de l’intérieur de la boutique. Certaines configurations offrent un angle de vue à 360°.
Accessoirisassions : La décoration des niches peut évoluer dans le temps (filtres de lumière de différentes couleurs…).
Installation/Désinstallation : Le « Carrousel » permet une installation simple et rapide des produits, de l’intérieur du magasin.
Sécurité : Les produits sont répartis dans les différentes niches du « Carrousel ». Lors d’un cambriolage, il faut casser chaque niche l’une après l’autre, opération longue et compliquée.
Le système « Carrousel » a été développé en collaboration avec Chronopassion (Paris) et l'Heure AscH (Genève), qui en ont l'exclusivité pour la France et la Suisse, respectivement.
Chronopassion, rue Saint-Honoré à Paris (fondé et dirigé par Laurent Picciotto) #picciotto #chronopassion #carrousel #vitrinerotative
L’Heure AscH, rue de la Cité à Genève (fondé et dirigé par Denis Asch) #lheureasch #denisasch #carrousel #vitrinerotative
>Dossier de presse (français)>>>link
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