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Electrolabel : digital screens

Dietlin Artisans Métalliers, a specialist in the production of display cases, is revolutionising the presentation of luxury products in shop windows (watches and jewellery). Electro-labels are digital screens which operate without any energy supply (no batteries or mains power) and are used to display product descriptions (brand, components, technical information, price). An updating system allows you to change the content indefinitely with just a few clicks.

Labels for product displays pose a challenge for brands and luxury retailers all over the world, raising issues such languages, printing lead-times, price, content and shipping. Retailers also need to consider what logo to display, where and how, not forgetting the high cost of these labels with relatively short lifespans. In some cases, products are sold before the labels even arrive as a result of long production and shipping lead-times. Limited editions are more problematic in this respect than basic collections.

The electro-label system allows each brand, retailer or store to be independent. They can produce and update their own labels and those of the brands they represent regardless of language or country. A framework can be specified directly by the brands (logo at the top left, font, text size).

The digital screens are protected against UV rays and can be used in extreme conditions.

The application of an electric field causes a change of state in microcapsules containing positive (white) and negative charges (black). Following this change, they remain in this new state indefinitely.

The customer is free to decide on the content of these electro-labels and infinite variations are possible.

This system also offers financial benefits. A digital label will cost around 150 Swiss francs. The management system (additional cost) is suitable for use all over the world via an interface and is available in all languages (Chinese, Japanese, Russian, etc.). This means that the cost of the labels will be amortised very quickly while shipping costs, often more expensive than the actual labels, will no longer apply.

The lifespan of an electro-label is 5 years of around-the-clock operation. Scheduled launch date: April 2012, in a limited run of 1,000 units. This entire production run has already been reserved by our existing brand customers. #electrolabel #legend #description #digital #screen #digitalscreen 

Press release >>>link

Electrolabel : des écrans digitaux.

Dietlin Artisans Métalliers, spécialiste dans la fabrication de présentoirs d’exposition, révolutionne la présentation des produits de luxe dans les vitrines (horlogerie et bijouterie). Les electro-label sont des écrans numériques fonctionnant sans apport d’énergie (sans piles ni alimentation) permettant d’afficher le descriptif d’un produit (marque, composants, technique, prix). Un système de mise à jour permet de changer le contenu indéfiniment en quelques clics.

Les légendes de produits sont un casse-tête pour toutes les marques et les détaillants de luxe à travers le monde. Langues, délai d’impression, prix, contenu, expédition… Pour les détaillants quel logo mettre, où, comment etc., sans compter le coût important de ces plaquettes pour des durées de vie relativement courtes. Parfois même, certains produits sont vendus avant l’arrivée des légendes en raison des longs délais de production et d’expédition. Les séries limitées posent plus de problèmes que les collections de base.

Avec le système des electro-label, chaque marque, détaillant ou boutique sont indépendants. Ils peuvent produire et modifier leurs propres plaquettes et celles des marques qu’ils représentent quel que soit la langue ou le pays. Un canevas peut être imposé directement par les marques (logo en haut à gauche, typo, taille de texte).

Ces écrans numériques sont protégés contre les UV et peuvent s’utiliser dans des conditions extrêmes.

Des micros capsules intégrant des charges positives (blanches) et négatives (noires) changent d’état grâce à un champ électrique. Une fois ce changement opéré il reste figé indéfiniment.

L'habillage de ces electro-label est libre selon le client et peut se décliner à l'infini.

D’un point de vue financier, là aussi c’est intéressant. Le prix d’une plaquette numérique devrait se situer aux alentours des CHF 150.- l’unité. Le système de gestion (à compter en plus) est compatible dans le monde entier via une interface et se décline dans toutes les langues (chinois, japonais, russe etc.). Les plaquettes sont ainsi très rapidement amorties sans compter les frais d'expédition qui n'existent plus et qui sont souvent plus coûteux que les légendes elles-mêmes.

La durée de vie d’un electro-label est de 5 ans en fonctionnant 24/24.

Sortie prévue : avril 2012 en quantité limitée de 1000 pièces. La totalité de cette production a déjà été réservée par les marques avec lesquelles nous travaillons depuis longtemps. #electrolabel #legende #description #digital #ecran #ecrandigital

Communiqué de presse >>>link

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